• <Daha Fazlası Intel.com'da

Çalışma Alanını Düzenleme

Çalışma Alanını Düzenleme

Çalışma Alanını Düzenleme

Savları ve kanıtları önceden oluşturmayı deneyin. Öğretmen Çalışma Alanında projenizi kurduğunuzda, öğrencilerin çalışmalarına öncesinde savları ve kanıtları yerleştirme olanağına sahip olacaksınız. Eğer öğrencilerinizin kanıtları bir sav oluşturmadan önce toplayıp değerlendirmesini istiyorsanız, o zaman savı öncesinde çalışma alanına yerleştirme, projenizin eğitim hedeflerini karşılamayacaktır. Ancak öğrencilerin, kaliteli kanıt oluşturmaya odaklanabilmeleri için sadece bir ya da bir kaç savı değerlendirmesini istiyorsanız, savı önceden oluşturmak daha uygun olabilir. Ya da savı, bütün sınıfın katıldığı bir beyin fırtınasından sonra yerleştirmek isteyebilirsiniz. Diğer seçenek ise, öğrencilerin içinden seçim yapabileceği sınırlı sayıda bir savlar listesi sağlamaktır. 

Öğrencilerin Kanıtları Gösterme Aracı’nı ilk kullanımlarında, deneme projelerinde, daha küçük öğrenciler için oluşturulan projelerde ya da bütün öğrencilerin belirli bir kanıtı dikkate almalarını istediğinizde, bütün öğrencilerin vakalarında görünecek bir kanıtı oluşturmak faydalı olabilir. Kanıt Kutusuna bir ya da iki kanıtı önceden yerleştirmek, öğrencilerin kanıtın türü ve kanıtın nasıl tanımlanacağı konusunda kendilerinden özellikle ne istendiğini görmelerine yardımcı olur. Başlamaya yardımcı bir dizi kanıt sağladığınızda bile, aracın tasarımı öğrencilerinizin derecelendirmeyi belirlemesini ve bu derecelendirme için açıklama sağlamasını gerektirir. 

Bir sürüm seçin: Standart ya da Basitleştirilmiş. Basitleştirilmiş sürüm, öğrencilerin kanıtları derecelendirme ya da güçlendirmelerini gerektirmez ya da kanıtın savı nasıl desteklediğini ya da sava nasıl itiraz ettiğini açıklamaz. Bu sürüm, daha küçük öğrencilerle çalışırken ya da öğrencilerin kanıtları belgeleme ve bir savın dayanaklarını ölçüp tartma fikrine alışmalarını istediğinizde kullanışlı olabilir.  

Bir sözcük dizisi belirleyin Sınıfınızda halihazırda kullandığınız sözcük dağarcığını güçlendirmek amacıyla, Kanıtları Gösterme Aracı’nın çalışma alanları için belirli terimler seçebilirsiniz.

Olası Kullanımlar Neyi/ Neyin Aksini Kanıtlamaya Çalışıyorsunuz? Kanıtlar Kanıtların Niteliği Savla İlgisi
+
Savla İlgisi
-
Genel/Varsayılan Sav Kanıtlar Quality Strengthen Weaken
Fen Hipotez Bilgi Güvenilirlik Destek İtiraz
Matematik Varsayım Bilgi Güvenilirlik Destek İtiraz
Sosyal Bilgiler/ Fen Tahmin Gözlem Güvenilirlik Güçlendirme Zayıflatma
Edebiyat Tez Kanıt Güvenilirlik Güçlendirme Zayıflatma
Sosyal Bilgiler Sav Olgular Güvenilirlik Destek İtiraz
Fen Önerme/Sav Örnekler İnandırıcılık Destek Zayıflatma
Tarih Öncül Nedenler İnandırıcılık Destek İtiraz

Grupları ve değerlendiricileri görevlendirin. Grupları nasıl görevlendireceğinizi düşünün. Bazen karar verme sürecini hızlandırmak için, benzer düşünce yapısına sahip öğrencileri aynı grupta görevlendirmek isteyebilirsiniz. Diğer zamanlarda ise öğrencilerin savları konusunda uzlaşma ihtiyacı duyacağı gruplar oluşturmayı deneyin. Eğer her grubu başka bir konu başlığı ile görevlendirecekseniz, her konu başlığı için iki grup değerlendirmeye dikkat ediniz. Böylece, aynı konu başlığını paylaşan grupları birbirinin denetleyicisi olarak görevlendirebilirsiniz. Bu durumda, akran denetimi grupları diğer grubun çalışmasına etkili bir şekilde yorum yapabilmek için gerekli alan bilgisine asahip olacaklardır. Eğer başka bir sınıfla ortak bir proje yürütüyorsanız, iki sınıf için de tek bir proje düzenleyip grupları her iki sınıftan öğrencilerden oluşturmanız gerekecektir. Bu durumda, değerlendirme grupları için diğer sınıfın öğrencilerini görevlendirebilirsiniz. Oturum açma bilgilerinizi diğer öğretmen arkadaşınıza da sağladığınıza emin olun. Özellikle bağımsız bilim araştırma projelerinde bir uzman ya da dışarıdan bir değerlendirici görevlendirmeyi düşünün.

Kanıtlar için bir dizi başlangıç kaynağı oluşturun. Öğrencilerin araştırma sürelerini verimli kullanmalarına yardımcı olmak için, onlara önerilen Web sayfaları, diğer elektronik iletişim araçları (ansiklopediler, vs.) ve yazılı kaynaklardan oluşan bir kaynak listesi verin. Bu daha küçük öğrenciler için özellikle önemli olacaktır. Öğrenciler verdiğiniz listedeki bütün kaynaklara başvurduktan sonra, onlara başka kaynakları da kullanacakları bir araştırma yürütmeleri için daha fazla zaman vermek isteyebilirsiniz.