• <Daha Fazlası Intel.com'da

Sonuçları Değerlendirin

Sonuçları Değerlendirin

Çalışmayı Gözden Geçirme ve Değerlendirme

Proje boyunca çeşitli noktalarda, öğretmen herhangi bir grubun çalışmalarını gözden geçirebileceği ve yorumlayabileceği Öğretmen Çalışma Alanı’nda oturum açar. Küçük bir üçgenin göründüğü herhangi bir yere– kanıtın açıklanması, nitelik değerlendirmesi, destek değerlendirmesi ya da bir sav bölümlerinin bir köşesi- öğretmen, grup üyesi ya da değerlendirme ekibi tarafından yorum eklenebilir.

 

Sonuçları Değerlendirin

 

Bir yorumu görüntülemek için, yorumun oluşturulduğunu işaret eden parlak bir üçgen arayın. Yorumu açmak için üçgenin üzerine bir kez tıklayın.

Sondan bir önceki çalışma periyodunun sonlarına doğru, öğretmen akran denetimi gruplarının kurulduğunu açıklar. Her bir grup bir başka grubun kanıtlarını ve açıklamalarını değerlendirecektir. Öğretmen, grupları diğer gruba iyi bir geri bildirim verebilmeleri için tartışmaları ve değerlendirme tablolarını kullanmaya yönlendirir. Akran denetimi gruplarından en az üç yorum yapmaları beklenmektedir. Öğretmen, tahtaya yapılması beklenen yorumların türlerini yazar ve ek olarak öğrencilerden de fikir alır. Öğretmen, öğrenci gruplarının yorumlarını sonucun doğru ya da yanlış olması üzerine değil, onun yerine tartışmanın niteliği üzerine temellendirmeleri gerektiğini belirtir.

Bir başka yorum özelliği ise ekranın alt tarafına konumlandırılmıştır. Bu özellik, projenin tamamı üzerine yapılan yorumlarda, öğretmenler ve grup içindeki öğrenciler arasında açık uçlu iletişimi destekler. Ekranın alt kısmındaki yorum kutusu yalnızca vakayı oluşturan öğrenci grubu ve öğretmen tarafından görülebilir. Bu kutu, daha genel yorumların ve öğretmenin grupla paylaşmak istediği ya da grup üyelerinin, birlikte çalışmadığı zamanlarda birbirleriyle paylaşmak istediği daha genel kaygıların yazılabilmesi için koyulmuştur.

 

Sonuçları Değerlendirin

 

Öğrenciler, değerlendirme takımları ve öğretmen tarafından yapılmış yorumları, kanıtlara, sava ve projenin bütününe yeni bir perspektifle bakmak için kullanırlar. Öğrenci grubu, bütün gerekli düzeltmeleri yapar ve hastalığın en olası sebebini ve kaynağını gösteren, Çevre Koruma Örgütü’ne önerilecek,bir sonuç bölümü yazarlar. Öğrenciler, büyük jüriye yapılacak sunumu gözden geçirmek için dosyalarını yazdırırlar.

 

Sonuçları Değerlendirin

 

Savlar büyük jüriye sunulduktan sonra, sınıf, hastalığın sebebi üzerine bir oylama yapar. Savlarının ve deney sonuçlarının vakanın gerçek sonuçlarına ne kadar benzediğini ve “Hangi bilimsel sava inanacağımızı nasıl belirleyeceğiz?” sorusuyla bağlantısını tartışırlar.