• <Daha Fazlası Intel.com'da

Bir Kanıt Oluşturun ve Derecelendirin

Bir Kanıt Oluşturun ve Derecelendirin

Kanıtı Oluşturma, Netleştirme ve Derecelendirme

Öğretmen, öğrencilere bir başlangıç kaynakları listesi—Web siteleri, dergi yazıları ve kitaplar- temin eder. Öğrenciler, “Sally’nin hastalığının sebebi ve kaynağı nedir?” sorusuna cevap bulmak için kanıt toplamaya başlarlar. Aracın bu kullanımı sırasında, öğretmen, öğrencilerden bir sav ileri sürmeden önce kanıtları toplamalarını ister. Diğer projelerde, öğrenciler aracı kullanmaya bir sav oluşturarak başlayabilirler ve arkasından, savın doğru olup olmadığını belirlemek için kanıtları bulurlar.

Öğretmen vakaya önceden yerleştirilmiş kanıt olması durumunda aracı nasıl kullanacaklarını gösterir.Kanıt kutusundaki öğeye çift tıklar ve kanıtların niteliğini, kaynakların güvenilirliğini ve kabul edilebilir kanıtların türlerini tartışır. Ardından Kanıtı Derecelendirin butonuna tıklar ve yıldız derecelendirmesinin ve gerekçeleri derecelendirmenin amacını tartışır.

Öğretmen ve öğrencileri, birlikte, kanıtların niteliğini ölçmede onlara yardımcı olacak bir değerlendirme tablosu oluştururlar. Öğretmen ve öğrenciler kendi değerlendirme sistemlerini belirlerler:

  • Bir Yıldız: Kanıt herhangi birisinin fikridir ve hiçbir dayanağı yoktur.
  • Üç Yıldız: Kanıtın kaynağı inandırıcı ve güvenilir görünmektedir ancak kontrol etmenin bir yolu bulunmamaktadır.
  • Beş Yıldız: Kanıt doğrulanabilirdir ve güvenilir bir kaynaktan alınmıştır.

 

Bir Kanıt Oluşturun ve Derecelendirin

 

Daha sonra, öğrenciler çalışma alanına dahil edilebilecekler için önerilerde bulunurken, öğretmen öğrencilere yeni bir kanıtın nasıl oluşturulacağını gösterir. Öğretmen, eğer istenirse, çalışma düzeniyle ilgili özel bir içeriği işaret etmesi için kanıtın renk kodlu olabileceğini gösterir. Renk kullanımını nasıl seçeceklerini sorar. Bir öğrenci, belirli bir gazla ilişkili bütün kanıtları aynı renkle belirteceğini söyler. Başka bir öğrenci, renklendirmeyi kanıtın türüne göre— tıbbi koşullarla ilgili kanıtlar için bir renk, gaz yasalarıyla ilgili kanıtlar için başka bir renk- belirleyeceğini söyler. Öğretmen ise, öğrencilere renk kodlama özelliğini hangi içeriğin daha kullanışlı olduğunu seçmek için kullanabileceklerini söyler.

Bir Kanıt Oluşturun ve Derecelendirin

Öğrenciler, daha sonra, kanıtlarını toplamak, tartışmak, yapılandırmak ve derecelendirmek için grup içinde çalışma yürütürler. Canlı tartışmalar öğrencilerin üretici bir fikir alışverişinde bulunduğunun öğretmen tarafından görülmesine olanak sağlar. Öğrenci grubu, bir kaynağın güvenilirliğini tartışırken, öğretmen tartışmayı dinler. Öğrenciler işlerinin yarısına geldiklerinde görev paylaşımında değişiklik yaparlar—birisi araç çalışma alanında işlerini sürdürürken diğeri daha fazla kanıt aramaya yönelir.

Kılavuz