• <Daha Fazlası Intel.com'da

Kılavuz

Kılavuz

Bir Proje Geliştirme

Bir lise kimya dersinde, Kanıtları Gösterme Aracı’nın nasıl kullanılabileceğine bir göz atalım. Gaz yasalarını öğrendikten sonra öğrenciler nelerin gizemli bir hastalığa sebep olabileceğini düşünürler.

Bilimsel sav kavramını gözden geçirdikten ve çeşitli dergi reklamlarını inceledikten sonra öğrenciler “Hangi bilimsel sava inanacağımıza nasıl karar vereceğiz? Hangi savlar reklamı yapılan ürün için oluşturulmaktadır? Bazı savları diğerlerinden daha etkili hale getiren nedir?” gibi soruları tartışırlar. Öğrenciler, kanıtlar sunmaya, bir başkasının gerekçelerini sorgulamaya ve birbirlerine tamamlayıcı sorular sormaya teşvik edilirler. Tartışma sırasında öğretmen, Kanıtları Gösterme Aracı’yla çalışırken kullanılacak kanıt, sav ve güvenilirlik gibi terimlerin aynısını kullanır.

Bir öğrenci belirli bir kanıtın güvenilir olup olmadığını sorguladığı zaman, tartışma yavaşça yön değiştirir. Kanıt güvenilir midir? Birçok öğrenci kanıtın kaynağıyla ilgili kaygılarını ifade eder. Öğretmen, bazı kanıtların neden diğerlerinden daha önemli olduğunu sorar. Öğrenciler çok çeşitli olasılıklar sunarlar ve öğretmen bunları tahtaya yazar. Öğretmen, bu fikirleri daha sonra, Kanıtları Gösterme Aracı’nı kullanırken, öğrencileriyle birlikte yardımcı bir değerlendirme tablosu (rubric) oluşturma sırasında kullanacaktır.

Öğretmen tartışmadan sonra, bölgedeki bir ailenin hastalığını araştırmak üzere Çevre Koruma Örgütü’nün davet edildiğini ve takımlar halinde bu örgütün üyeleri olarak çalışacaklarını açıklar. Ailenin hastalanmasına neyin sebep olduğunu belirleyebilmek için öğrencilerin, öğrendikleri gaz yasaları bilgilerini kullanmaları gerekmektedir. Öğrenciler Kanıtları Gösterme Aracı’nı kullanmadan önce, öğretmen projeyi çevrimiçi ortamda düzenlemiş olmalıdır. Öğretmen, projenin başlığını, tanıtımını ve bilgi istemini(bilgisini) Öğretmen Çalışma Alanı’na kaydeder.

Kılavuz

 

Öğretmen, Öğrenci Başlangıç Çalışma Alanı Oluştur’a tıkladığında, sayfanın altında boş bir Kanıtları Gösterme Aracı görünecektir.

Kılavuz

Öğretmen, vaka çalışma alanına kanıtları ve savları önceden yerleştirmeyi ya da alanı boş bırakmayı seçebilir. Öğretmen, bir kanıtın nasıl tanımlanacağını ve değerlendirileceğini göstermek için kanıt eklemeye karar verir. Eğer Kanıtları Gösterme dosyası gerektiği gibi kurulmuşsa, öğretmen ekranı aşağıya sürükler ve Gönder butonuna tıklar. Ekipler projeyi yapmak için görevlendirildiğinde, öğrenciler proje kanıtlarının keşfine başlayabilirler.