Kullandığınız tarayıcı sürümü bu site için önerilmiyor.
Lütfen aşağıdaki bağlantılardan birine tıklayarak tarayıcınızı en son sürüme yükseltin.

Intel Sosyal Medya Kılavuzu

Sosyal medya, müşteriler, iş arkadaşları ve tüm dünya ile iletişim kurmaya yönelik yepyeni bir model sunarak çalışma şeklimizi değiştiriyor. Bu etkileşim türünün daha güçlü ve daha başarılı iş ilişkileri kurmanıza yardımcı olacağına inanıyoruz. Ayrıca Intel'de yaptığımız işle ve önem verdiğimiz konularla ilgili görüşlerinizi kamuoyuyla paylaşma fırsatı bulmuş oluyorsunuz.

Bu sayfada Intel'in sosyal medyayla ilgili resmi kuralları yer almaktadır. Bloglar, wikiler, sosyal ağlar, sanal alemlerde veya diğer tüm sosyal medyada içerik oluşturan veya katkıda bulunan Intel çalışanı ve yüklenicisiyseniz, bu kurallar size yöneliktir. Yeni sosyal medya araçlarının çıkmasıyla birlikte bu kurallarda değişiklikler olacaktır. Güncel kuralları bildiğinizden emin olmak için bunları düzenli olarak takip etmenizi tavsiye ederiz. Çevrimiçi özgeçmişinizde ya da sosyal kanallarda paylaştığınız herhangi bir bilgi hakkında tereddüdünüz varsa ya da emin değilseniz, lütfen social.media@intel.com adresinden bizimle iletişime geçin.

1. Uyarılar

Dürüst olup olmadığınız sosyal medya ortamında kolayca fark edilir. Lütfen Intel'i ahlaklı ve dürüst bir şekilde temsil edin. 

  • Şeffaf olun: Intel ürünleri/teknolojileri hakkında tavsiyelerde bulunurken, Intel için çalıştığınızı belirtmeniz gerekir. Eğer bir "Intel" rumuzunuz yoksa, gönderilerinizde "#IAMINTEL" etiketini kullanın. FTC uyarınca biyografinizde ya da profilinizde yasal uyarı kullanmanız yeterli değildir.
  • Samimi olun: Tartışmakta olduğunuz bir konu hakkında menfaat sahibiyseniz, bunu ilk belirten siz olun ve konuyu net olarak açıklayın.
  • Kendiniz olun: Uzmanlık alanınıza bağlı kalın; yalnızca bildiklerinizi yazın. Eğer gönderinizi Intel dışında bir Web sitesinde yayınlarsanız, lütfen şöyle bir yasal uyarı kullanın: “Bu sitede yayınladıklarım şahsıma aittir ve Intel'in konumu, stratejisi ve görüşlerini temsil etmeyebilir.” 
  • Güncel Olun: Eğer Intel'den ayrılırsanız, lütfen sosyal medya sitelerindeki çalışma bilgilerinizi güncelleyin.

2. Koruma

Şeffaflıkla açıklanan ifadelerin Intel’in güvenilirliğini, yasal ticari konuşma ilkelerini veya kendi gizliliğinizi ihlal etmemesine dikkat edin. Unutmayın, çevrimiçi olduğunuzda, kayıt altındasınız demektir. İnternette yayınlanan her şey herkes tarafından görülebilir ve aranabilir. Yazdıklarınızın sorumluluğu tümüyle size aittir.

  • Sırları Açıklamayın: Intel'in gizli bilgilerini asla ifşa etmeyin. İş açıklamanızı LinkedIn'de paylaşıyorsanız, gizli ürün bilgilerini ifşa etmediğinizden emin olun. Bu konudan emin değilseniz, Intel Halkla İlişkiler veya Küresel İletişim Grubu'na danışın. Resmi davalar, yayınlanmamış finansal veriler ve henüz piyasaya sürülmemiş ürün bilgileri açıklanmaması gereken konular arasındadır. Ayrıca, lütfen markaya, ticari markaya, telif haklarına, adil kullanıma ve ticari sırlara karşı saygılı olun. Emin değilseniz, yayınlamak yerine bekleyin. 
  • Rakipleri (veya Intel'i) yermeyin: Kibarlığınızı koruyun. Yayınladığınız tüm açıklamalar doğru olmalı ve yanlış yönlendiren bilgiler içermemelidir; ayrıca tüm iddialarınız kanıtlanmış ve onaylanmış olmalıdır.*
  • Aşırı paylaşımda bulunmayın: Bir kez "paylaş" düğmesine tıkladığınızda bir daha geri dönemeyeceğinizi unutmayın. Ayrıca makul olmak, içeriklerinizin daha nitelikli ve hedef kitleniz açısından daha ilgi çekici olmasını sağlayacaktır.

3. Sağduyulu Olun

Algının gerçek bir boyutu vardır ve çevrimiçi sosyal ağlarda, kamusal ve özel ile kişisel ve profesyonel arasındaki sınırlar belirsizleşir. Kendinizi bir Intel çalışanı olarak tanıtarak, uzmanlığınız ve Intel ile ilgili bir fikir ortamı oluşturmuş olursunuz. Hepimizi gururlandırın.

  • Değer Katın: Kullanabileceğiniz milyonlarca sözcük arasından yararlı olanları ve insanları düşünmeye teşvik edenleri seçin. Bunun bir konuşma olduğunu unutmayın ve gerçek olmasını sağlayın. Yanıt vermeye davet eden içerikler yayınlayarak bir topluluk oluşturun ve bu topluluğunu ilgisini dinamik tutun. Ayrıca, aynı konuda içerik yazan başka kişilere gönderme yaparak ve içeriğinizin paylaşılmasına izin vererek iletişimin kapsamını daha da genişletebilirsiniz.
  • *İddialarda bulunmayın: Fiyat kıyaslaması yaparken ya da işlemcileri karşılaştırırken tüm iletişimlerde FTC'nin sağladığı yasal uyarıları kullanmamız gerekir. Bu nedenle sosyal medya paylaşımlarınızda ürünlerimizin daha akıllı/ daha hızlı/ daha yüksek performanslı olduğunu söylemekten kaçının. Bu işi uzmanlara bırakın.
  • Hata mı yaptınız? Bir hata yaparsanız hatanızı kabul edin. Dürüst bir şekilde ve bir an önce hatanızı düzeltin. Gönderilerinizi bir blogda yayınlarken yayınlanmış gönderileri değiştirebilirsiniz. Ancak bunu yaparken değişiklik yaptığınızı belirtmeyi de ihmal etmeyin.

Ayrıca bir sosyal medya platformunda Intel hakkında olmaması gereken bir şeyin paylaşıldığını görürseniz, social.media@intel.com adresinden bizi derhal bilgilendirin.

Yükleniciler ve Destekler

Intel Sosyal Medya Kılavuzunda belirtildiği üzere, Intel şeffaflığı destekler; kurduğu ilişkilerin ve destek çalışmalarının net bir şekilde açıklanmasından yanadır. Intel tarafından sözleşmeli olarak çalıştırılan, ürünlerini tanıtmak üzere seçilen veya başka bir şekilde sosyal medya içeriği oluşturması için ödeme yapılan kişilerin Intel Sponsorlu, Destekli veya Teşvikli Sosyal Medya Uygulayıcılarına yönelik Etkileşim Kuralları'na uyması gerektiğini lütfen unutmayın. Bu kurallar çerçevesinde Intel tarafından desteklendiğinizi veya başka bir şekilde size ödeme yapıldığını açıklamanız gerekir. Web günlüğünüz, ilkelerimize uygunluğunun yanı sıra ürün ve beyanların doğruluğu açısından da izlenecektir. Bu kılavuz kapsamında Intel'in sizi desteklediğini veya başka bir şekilde size ödeme yaptığını açıklamanız gerekir. Bunun için gönderilerinize #ad (reklam) etiketini ekleyebilirsiniz.

Intel Sosyal Medya Uygulayıcısı Kılavuzu

Intel şeffaflığı, doğruluğu, dürüstlüğü ve gerçekliği destekler. Bloglar, Facebook, Twitter, forumlar ve diğer sosyal medya dahil tüm sosyal medya uygulayıcılarımızın, ilişkilerimizi ve destek anlaşmalarımızı kamuyla paylaşmalarına ve Intel ürünleriyle ilgili yazdıklarının gerçek ve kanıtlanmış olduğunu bildirmelerine önem gösteririz.

Intel'in ürün desteği sağladığı, teşvik ettiği veya başka bir şekilde Intel ile süregelen bir ilişkisi bulunan bir sosyal medya uygulayıcı iseniz, bu kılavuz size yöneliktir. Bu kurallarla ilgili sorularınız veya endişeleriniz varsa lütfen Intel sponsorunuza başvurun.

Intel Sponsorlu, Destekli veya Teşvikli Sosyal Medya Uygulayıcılarına Yönelik Etkileşim Kuralları

Şeffaf olun. Intel, kimliğiniz ve Intel ile aranızdaki ilişki konusunda şeffaf olmanızı destekler. Bloglar, mikrobloglar, forumlar ve diğer sosyal medya dahil sponsorlu sosyal medya uygulayıcılarımızın, teşvik ve sponsorlar da dahil olmak üzere Intel ile olan ilişkilerini açıkça ve alenen açıklamalarına önem veririz. Lütfen bu bilgiye her yazınızda okuyucularınızın kolayca görebileceği şekilde yer vermeyi unutmayın. Facebook gibi platformlardaki tweet'lere ya da diğer yazılı gönderilere ve Instagram gibi platformlarda fotoğrafların açıklamalarına #Paid (Ücretli) ya da #Ad (Reklam) etiketlerini kullanarak başlayın. YouTube gibi bir platformda video paylaşıyorsanız, tercihen videonun başında ekranın üst köşesindeki asıl video görüntüsünde #Intel Ad (Intel Reklamı) etiketini kullanın ve video açıklamasının en üst satırına “Sponsored by Intel” (Intel Sponsorluğunda) açıklamasını ekleyin. Podcast oluşturuyorsanız açılış satırında ilişkinizi açıklamanız gerekir. Örneğin, “Bu bölüm Intel'in ücretli sponsorluğunda hazırlanmıştır” şeklinde bir ifade kullanabilirsiniz. Farklı bir ifade seçerseniz, lütfen “ücretli” sözcüğünü kullandığınızdan emin olun.

Uygulayıcılar, açıklamaların net ve bariz olduğunu ifade ederek, ilgili oldukları iddiaya yakın iddialarda bulunmalı ve bunları kolay okunabilir bir yazı tipi ve arka planda göze çarpacak bir renk kullanarak eklemelidir. Video reklamlarında açıklamaların fark edilecek, okunacak ve anlaşılacak kadar uzun süre ekranda kalması gerekir. Sesli açıklamaların takip etmesi kolay bir tempoda ve anlaşılır sözcüklerle okunması gerekir.

Kendi gerçek deneyimleriniz hakkında yazılar yazın. Lütfen şahsen bilmediğiniz genel ürün iddialarında bulunmak yerine ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkındaki kendi deneyimlerinizden bahsedin. Dürüst ve doğru olun.

Bildiğiniz konularda yazın. Birinci ağızdan yazmanızı ve Intel® teknolojisiyle ilgili olarak kendi uzmanlık alanınızdan uzaklaşmamanızı tavsiye ederiz.

Sorumluluğunuz. Yazdıklarınızın sizin sorumluluğunuzda olduğunu ve Intel ile ilişkinizi açıklamamak da dahil olmak üzere bu kılavuza uymamanızın Intel'in sponsorluğunu veya teşvikini tehlikeye atabileceğini unutmayın. Ayrıca, katıldığınız üçüncü taraf siteler için de lütfen aynı koşulları takip edin.

Intel Sponsorlu, Destekli veya Teşvikli Sosyal Medya Uygulayıcıları için Moderasyon Kılavuzu

Intel, sponsorluğunu yaptığı, ürünlerini tanıtmak için seçtiği veya teşvik verdiği sosyal medya uygulayıcılarının etkinlikleri de dâhil olmak üzere kendi işiyle ilgili sosyal medya sitelerini izler. Intel® ürünlerinin şeffaf, gerçeğe uygun ve doğru bir şekilde tanıtılması bizim için önemlidir.

Yanlış veya yanıltıcı bir beyanla karşılaştığımızda gerekli düzeltmeyi yapmanız için sizinle bağlantı kurarız. Sponsorlu bir Sosyal Medya Uygulayıcısı olarak, Intel ile ilişkinizi açıklama konusunda sürekli ve tekrarlı olarak hata yaptığınız, Intel, Intel® ürünleri veya Intel® hizmetlerine ilişkin yanlış veya aldatıcı açıklamalarda bulunduğunuz fark edilirse sizinle olan ilişkimizi sonlandırabiliriz.