Dijital İşbirliği, Öğrencilerin Sınıfa Gelemediklerinde Öğrenmeye Devam Etmelerini Daha İyi Nasıl Sağlayabilir?

Intel Unite® çözümü, özellikle gerçek zamanlı etkileşim için öğretmenlerin kapasitesini artıran açık ve genişletilebilir bir platformdur.

Dijital İşbirlikleri Öğrencilerin Daha İyi Öğrenmelerini Nasıl Sağlayabilir

  • Dijital teknoloji öğrencilerin öğrenme şeklini dönüştürmeye başladı bile

  • Öğrenme ortamında dijital işbirliğinin zorlukları

  • Modern zamanlarda öğrenmeye yeni bir yaklaşım

  • Intel Unite® çözümünün kolay kurulum, uzaktan yönetim ve yerleşik güvenlik özellikleri, BT profesyonellerinin rahat çalışmalarını sağlar.

  • Eşler arası özelliği toplantı salonu veya bu iş için ayrılmış özel bilgisayar gereksinimini ortadan kaldırır

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT

Dijital İşbirliği, Öğrencilerin Sınıfa Gelemediklerinde Öğrenmeye Devam Etmelerini Daha İyi Nasıl Sağlayabilir?

Dijital teknoloji ilkokuldan yüksekokullara ve üniversiteler kadar öğrencilerin öğrenme şeklini dönüştürmeye başladı bile. Koronavirüs salgını, eğitim kurumları öğrencilerin evlerinden öğrenebilmeleri için sınıflardan serbest öğretim yapmakla görevlendirilmelerine sebep olduğu için bu dönüşümü hızlandırıyor.

Eğitim kurumları sınıf içinde iş birliğine yardımcı olmak ve öğrenim olanaklarını artırmak için dijital öğrenim araçlarını artan miktarlarda halihazırda kullanıyorlar. Bir Gallup raporuna göre, 10 öğrenciden yaklaşık dokuzu dijital öğrenme araçlarını haftada en az birkaç kez kullanıyor ve %42'si ise daha sık kullanmak istediğini belirtiyor. 1 Öğretmenlerin %81'i, okul müdürlerinin %88'i ve idarecilerin %92'si dijital öğrenme araçlarını çok değerli bulduklarını "kesinlikle kabul ediyorlar".2 Aslında öğretmenlerin dörtte üçü teknoloji tabanlı derslerin öğrencilerin kritik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmesine ve öğrendiklerini gerçek hayata geçirmelerine yardımcı olmada geleneksel derslere kıyasla daha iyi olduğuna inanıyor. 3

Sayıları giderek artan eğitim kurumları; öğrenciler, öğretim üyeleri ve idareciler arasında öğrencilerin öğrendiklerinden emin olmalarını sağlamada kritik olabilecek uzaktan öğrenim, iletişim ve işbirliğini sağlamaya başladılar. Dijital öğrenme çözümlerini halihazırda kullanmakta olan kurumlar bile önümüzdeki aylarda çok daha önemli olacak sabit, sorunsuz ve daha güvenli işbirliği için gerekli olan belirli özelliklerden yoksun olduklarını fark edebilirler.

Öğrenim Ortamında Dijital İşbirliğinin Zorlukları

Mevcut olan çoğu dijital sınıf içi işbirliği aracı hala fiziksel olarak bağlanan cihazlara ihtiyaç duymakta, bunlar da öğretimi yavaşlatarak öğrencinin dikkatinin bölünmesine neden olmaktadır. Eğitimciler ekranları ve bilgisayarları bağlamak için doğru kabloyu veya donanım kilidini arayıp da ayarları yapmaya çalışırken veya BT'den destek çağırırken değerli öğretim süresi kayba uğramaktadır. Tüm bu gecikmeler kolaylıkla dikkati dağılıp ilgisini kaybedebilen öğrencileri çileden çıkarmaktadır. Teknoloji erişimine ve uzmanlığına oldukça farklı seviyelerde sahip olan ve geniş bir yelpazedeki ürünleri ve platformları kullanan öğrencilerin uzaktan öğrenime katılma süreci daha da büyük zorlukları ortaya çıkarmaktadır.

Öğrencilerin ve eğitimcilerin kullandığı birçok türdeki cihaz, işletim sistemi ve çevre birimleri olayı daha da karmaşık hale getirmektedir. Katılımcılar iPadler, Android tabletler, bilgisayarlar, Mac'ler ve çeşitli mobil telefon platformlarını kullanabilirler. Bazı okullar ve öğrenciler yepyeni, okul tarafından temin edilen bilgisayarlara sahipken diğerleri daha eski cihazları kullanmak zorunda kalabilir. Üniversite öğrencileri kendi cihazlarını satın alıyorlar ve hatta dersleri kendi telefonlarından tamamlayabiliyorlar. Her cihaz ve platform mevcut işbirliği teknolojileriyle farklı şekilde çalışabilir. Bu da tutarsız bir kullanıcı deneyimine yol açabilir.

Sezgisel olmayan işbirliği teknolojisi, teknolojiyle arası iyi olmayan kullanıcıların öğrenimini desteklemek yerine engel olabilir. Uzaktan eğitim esnasında teknik zorluklar yaşayan öğrenciler dersten kopabilir ve temel noktaları kaçırabilir, bu şekilde eğitimin etkinliği azalabilir.

Eğitim okulun dışında olduğunda, öğretim üyelerine de aynı fırsatı vermek ve personel toplantılarının da sanal olmasını sağlamak mantıklıdır. Çeşitli cihazların kombinasyonu ve bir anda %100 uzaktan öğrenime ve toplantılara geçmek eğitim kurumlarını önemli siber güvenlik risklerine maruz bırakabilir.

Eğitime Yeni Bir Yaklaşım

Öğrenciler ve eğitimciler ister sınıfta oturuyor ister evlerinden uzaktan bağlanıyor olsunlar, güçlü dijital işbirliği çözümleri eğitimcilere ilham kaynağı olma gücünü ve öğrencilere de öğrenim için gerekli araçları sağlayabilir. Dijital öğrenim teknolojisine önemli yatırımlar yapmış olan eğitim kurumları öğretimin etkinliğini artırmak için sıfırdan başlamak zorunda değiller. Kurumunuzun mevcut teknolojilerinin üzerine inşa edilen bir çözüm, mevcut araçların etkinliğini katlarken ek yatırım ihtiyacını da minimuma indirebilir.

Örneğin öğrenme alanı için tasarlanan Intel Unite® çözümü, eğitim kurumlarının zaten kullandığı ve özellikle gerçek zamanlı etkileşim özelliklerini artıran geniş bir yelpazede donanım ve yazılımla çalışan açık ve genişletilebilir bir platformdur. BT ekiplerinin, nerede olurlarsa olsunlar, tüm kullanıcılar için sorunsuz bir işbirliği deneyimi oluşturmak amacıyla eğitimciler, idareciler ve öğrenciler tarafından kullanılan farklı cihazları, işletim sistemleri ve uygulamaları bir araya getirmesine ve bunlardan faydalanmasına olanak tanır.

Kolay kurulum, uzaktan yönetim ve entegre güvenlik özellikleri BT profesyonellerinin rahatça çalışmalarını sağlar. Okullar tesislerinde Intel Unite® çözümünü devreye sokabilir veya bulutta barındırılan PIN servisi olan Intel Unite® Bulut Servisi'ni tercih edebilirler. Intel vPro® platformu, BT hizmetinin uzaktan yönetim uygulamasına izin veren aktif Intel® Active Management Teknolojisi (Intel® AMT) ve Intel® Endpoint Management Assistant (Intel® EMA)'ın yanı sıra veri, içerik ve dosya paylaşımını koruyan donanım düzeyinde güvenlik özellikleri ve şifreleme sağlar.

Eğitimciler, cihaza veya işletim sistemine fark etmeden, öğrencilerin ortak çalışmaya dayalı öğrenme sürecine katılmalarını sağlamak için çoklu öğrenim şekillerini kullanarak kablosuz olarak öğrencilere bağlanıp bilgileri paylaşabilirler. Intel Unite®, çoklu donanım kilitlerine, adaptörlere veya kablolara ihtiyaç olmadan dokunmatik ekranlar ve dijital kameralar gibi çeşitli sınıf araçları ile birlikte çalışır. Eğitimciler ve idareciler de Intel Unite® çözümünü daha verimli toplantıları yapmak için kullanabilirler.

Eşler arası iletişim özelliği, bir toplantı odası ya da sadece bu kullanıma özel bir bilgisayar ihtiyacını ortadan kaldırarak, cihazlarında Intel vPro® platformunu kullanan herkesin sanal toplantı düzenlemesine olanak tanır. Eşler arası iletişim, bir projenin üzerinde çalışan küçük öğrenci grupları, sanal mesai yapan bir profesör veya çevrimiçi toplanan kampus içi komitesi gibi toplantı yeri gerektirmeyen birebir sanal toplantılar için idealdir.

İster sanal bir sınıfı idare edin, ister iş arkadaşlarınızla buluşun veya birebir etkileşimde bulunun, katılımcılar nerede bulunuyorlarsa bulunsunlar, tutarlı ve kullanımı kolay bir deneyimden keyif alacaklardır.

Modern Zamanlarda Öğretim

Daha fazla okul uzaktan öğretime geçtikçe eğitim kurumları güvenliği artırırken paylaşımı kolaylaştıran çözümlere ihtiyaç duyuyorlar. Basit ve uygun maliyetli işbirliği araçları, eğitimcilerin veya öğrencilerin konumlarına bakmaksızın eğitimcilerin kritik olan eğitim görevini sürdürmelerine yardımcı olabilir.

Kurumunuzda uzaktan toplantı yapma hakkında daha fazla bilgi için bir Intel Unite® çözümü satış sorumlusuyla iletişime geçin.4 5

Ürün ve Performans Bilgileri

2Ibid.
4

Intel® teknolojileri, donanım ile yazılım etkinleştirmesi ya da hizmet aktivasyonu gerektirebilir. Hiçbir ürün veya bileşen mutlak güvenlik sağlayamaz. Maliyet ve sonuçlar farklılık gösterebilir.

5

©Intel Corporation. Intel, Intel logosu ve diğer Intel markaları, Intel Corporation veya bağlı kuruluşlarının ticari markalarıdır. Diğer adlar ve markalar başkalarının mülkiyetinde olabilir.