Perakende Yapay Zekası, Mağazaların Güvenle Açılmalarına Yardımcı Oluyor

Intel® Görü Ürünleri tabanlı Sensormatic Solutions ile perakendeciler artık doluluk durumunu takip edebilir ve sosyal mesafeyi gözlemleyebilirler.

Pandemi sırasında fiziksel olarak alışveriş yapmak stresli bir deneyim olabilir. Ancak video tabanlı yapay zeka müşterilere ve çalışanlara yardım edebilir.

Alışveriş çoğu insan için büyük anlam ifade ediyordu. Hızlıca girip çıktığınız bir deneyim, yeni bir şeyler keşfetme, hayattan kaçış, bir zevk veya günlük rutinin bir parçasıydı. Ancak bu pandemi esnasında alışveriş yapmak artık anksiyete tetikleyici bir süreç haline geldi.

Müşterileri rahata eriştirmek için bazı firmalar mağaza doluluk takibi ve sosyal mesafeye uyumluluğu gözetleme sürecini otomatize ederek hem çalışanlar hem de müşteriler için daha güvenli ve konforlu bir ortam yaratmaya yardımcı oluyorlar. ShopperTrak markası ile mağazadaki müşteri trafiğini sayma teknolojilerini sunarak perakende sektöründe devrim yaratmış olan Sensormatic Solutions, Intel ile birlikte yapay zeka geliştirmelerini mağaza içi kameralara ve sensörlere getirerek mağazaların güvenli bir şekilde çalışmasına yardımcı olurken aynı zamanda pandemiden sonra kullanılacak ileri inovasyon çözümlerinin de temelini atıyor.

İzleme Teknolojileri için Bir Rekor

1990'ların ortasından itibaren ShopperTrak binlerce mağaza sensör yerleştirerek müşteri trafiği izleme ve dönüştürme oranı analizi hizmetlerini tanıttı. Bu teknoloji endüstri için devrim niteliğindeydi, müşterilerin yolculuğu ile ilgili yeni bilgiler sağlamanın yanı sıra işletmelerin mağazalarını tasarlama ve bu mağazalara personel atama yöntemlerini kalıcı olarak değiştirdi.

On yıllar sonra ise COVID-19 perakende için istemsiz olarak yeni bir çağın başlangıcını tetiklemiş olabilir.

Sensormatic Solutions, bu kamu sağlığı krizi döneminin yeni ve hızla değişen kurallarında mağazalara kullanacakları yeni yollar üretme işini kendine görev edindi. Sosyal mesafe ve doluluk kurallarını izlemede personeli kullanmanın masrafı ve riskini göz önünde bulundurunca, bu süreçlerin otomatize edilebilmesinin zor zamanlarda hayat kurtarabileceğini, kaygıyı azaltabileceğini ve sınırları koruyabileceğini fark ettiler.

Perdenin Arkasında Her Şey Daha Akıllı Hale Geldi

Sensormatic Solutions zamanın çok kıymetli olduğunu biliyordu. Intel ile birlikte hızla çalışarak, mağazaların halihazırda mevcut olan sensör ve kamera platformlarını sosyal mesafe izleme gibi aile grupları ile yabancıların arasındaki yakın temasın ayırt edilebilmesini içeren kompleks analizler gerektiren daha karmaşık görevlerde kullanmalarına yardımcı olmayı hedeflediler.

Intel ve Sensormatic Solutions 18 aydır bir video yapay zeka çözümü üzerinde çalışıyordu ancak pandemi vurunca devreye alma süresini aylardan haftalara çekerek süreci hızlandırdılar. Mağazalarda yapay zeka modellerini toplayacak, analiz edecek ve çalıştıracak Intel®Görü Teknolojisi ve Intel® işlemcileri kullandılar. Bu ürünlerin güç verdiği Sensormatic Solutions yazılımı gerçek zamanlı mağaza bilgileri, personel önerileri ve müşteri davranış tahminleri içeren bir pano sunuyor.

Kurulum tamlandıktan sonra bu teknoloji, çalışanlara mağaza maksimum kapasiteye eriştiğinde önemli bildirimler gönderebiliyor. Pano doluluk trendleri taban alınarak sunduğu öneriler ile özel personel bilgileri verebiliyor. Örnek olarak çalışanların kalabalık kontrolü için kapıda konuşlanmaları gereken zamanları bildirmesi verilebilir. Teknoloji ayrıca girişlerdeki dijital levhaları da destekleyerek müşterilere o anda mağazanın ne kadar dolu olduğunu belirtebiliyor, hatta içeri girebilecekleri zamanı göstermek için bir trafik ışığı sistemi bile kullanabiliyor.

Bu çözüm şu anda test amaçlı olarak bazı seçili perakendecilere gönderildi bile. Yakında yüz maskesi uyumluluk teknolojisini de destekleyerek müşterilerin mağaza kurallarını veya yerel talimatları ihlal ettikleri zaman personele bilgi verebilecek.

Panolar doluluk seviyesi analizlerini ve sosyal mesafe gereksinimlerini analiz eder.

Güvenlik Sinyalleri

Bu günlerde müşteriler şeffaf mağaza içi güvenliği, temassız ödeme ve konforlu teslimat modelleri gibi yeni ortaya çıkan teknolojilere kucak açmış durumdalar. Bütün bunlar "Yeni Normal" olarak adlandırılan, insan temasının azaltıldığı ve güvenlik ile konforun her zaman en üst seviyede olduğu bir düzenin perakende sektöründeki yapı taşları.

İhtiyatlı müşteriler mağazaların düzen ve güvenliği sağlamak için ellerinden gelen her şeyi yapmalarını bekliyor. Tüketici anketlerine göre, ankete katılanların %68'i hayatın normale dönmesi için (eğer dönerse) uzun bir zaman geçeceğini söylüyor.1 Bu da mağazaların endişeli müşterilere uzun vadede konfor sağlaması gerektiği anlamına geliyor, bu da gerçek zamanlı doluluk ve sosyal mesafe çözümlerinin bir gereklilik olduğunu gösteriyor.

"Perakendeciler COVID-19'un getirdiği yeni gerçeklikle yüzleşirken, bize göre endüstrinin artık müşterinin güvenini geri kazanmaya başlaması gerekiyor ve bu da daha güvenli bir mağaza ortamı oluşturmaktan geçiyor."

Subramanian Kunchithapatham, Mühendislik Bölümü Başkan Yardımcısı, Sensormatic Solutions

Kriz Sürecinden Toparlanma Sürecine Geçiş

Bu teknoloji daha şimdiden meraklı perakendecilerin dikkatini çekti. Bunların arasında büyük mağazalar, ev eşyaları ve mobilyaları ve hatta telekomünikasyon sağlayıcıları da var. İlk odak temel mağazalarda olsa da, Sensormatic Solutions artık büyük veya küçük fark etmeksizin tekrar kapılarını açmak ve toparlanmak isteyen daha geniş bir işletme yelpazesine hizmet vermek için çalışıyor.

Kamu güvenliğini izlemeye olan talep perakende sektörünün ötesine geçiyor. Sensormatic Solutions spor kompleksleri, kumarhaneler, kütüphaneler, okullar ve hatta hapishanelere kadar herkesten gelen talepler olduğunu belirtiyor.

Gördükleri geniş ilgiye rağmen Sensormatic Solutions şu anda sadık müşterilerinin bu zor zamanları geçirmesine yardımcı olmaya odaklanmış durumda.

"Perakendeciler COVID-19'un getirdiği yeni gerçeklikle yüzleşirken, bize göre endüstrinin artık müşterinin güvenini geri kazanmaya başlaması gerekiyor ve bu da daha güvenli bir mağaza ortamı oluşturmaktan geçiyor," diyor Sensormatic Solutions Mühendislik Bölümü Başkan Yardımcısı olan Subramanian Kunchithapatham (KS). "Intel® Movidius™ Görü İşleme Ünitelerinden (VPU) Intel® Core™ ve Intel® Xeon® işlemcilere ve OpenVINO™ araç kiti geliştirme araçlarına kadar Intel® Görü Portföyü ile perakendecileri işletme için önemli kararlar almalarını ve müşterilerinin sağladıkları güvenliğe inanmalarını sağlayacak gerçek zamanlı bilgiler sunan doğru teknoloji ile donatacak çözümler üretmeyi başardık".

Mağaza İçi Yapay Zeka ile Ümit Veren Bir Gelecek

İnsanları saymak ve sosyal mesafeyi gözetlemek sadece bir başlangıç.

Intel® tabanlı, yapay zekaya hazır bir akıllı merkezin her noktaya konuşlanması ile işletmeler zamanla müşteri etkileşimi, raf tazeleme, hızlı hizmet restoranları, mağaza dışındaki bekleme süresi ve daha fazlasında yardımcı olacak yeni uygulamalardan faydalanabilir.

Perakende sektörü şekil değiştirmeye ve gelişmeye devam ediyor. Mağazaların içindeki yapay zeka ile alışveriş yaparken daha güvenli ve daha akıllı yollar izleyebileceğiz.

Sensormatic Solutions'ın COVID-19 perakende teknolojisi ile ilgili daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın.

Bildirimler ve Uyarılar

Intel üçüncü taraf verilerini kontrol etmez veya denetlemez. Almayı düşündüğünüz ürünün performansını değerlendirmek için diğer kaynaklara başvurmanız gerekir.

© Intel Corporation. Intel, Intel logosu ve diğer Intel markaları, Intel Corporation veya bağlı kuruluşlarının ticari markalarıdır. Diğer adlar ve markalar başkalarının mülkiyetinde olabilir.

Ürün ve Performans Bilgileri

1 Kelton Global COVID-19 Tüketici Nabız Anketi, Haziran 2020.