Alışveriş Daha Güvenli Hale Getirilir

Sensormatic perakendecilerin video tabanlı yapay zeka çözümlerini kullanarak güvenli biçimde mağazaları açmalarına yardımcı oluyor.

Öğrendiğimiz Faydalı Bilgiler:

  • Sensormatic Solutions mağazaların kendi çözümlerini mevcut mağaza altyapısına ve kameralarına entegre ederek COVID-19 sırasında güvenli biçimde açılmasına yardımcı oluyor.

  • Intel® Vision Ürünlerini kullanan mağazalar, doluluğu takip edebilir, sosyal mesafenin korunmasını izleyebilir ve sağlık ve güvenlik için gerçek zamanlı uyarıları alabilirler.

  • Intel® Görü Ürünleri, Sensormatic Solutions ve akıllı işletim platformu Sensormatic IQ ile birlikte perakendecilerin yeni zorlukları çözmesine imkan tanıyor. Bu çözüm; yapay zeka ve bilgisayar görüşü kullanarak, müşteri bilgileri için yeni geliştirilen uygulamaları ekleyerek, müşteri etkileşimini ölçerek, envanter takibi yaparak ve daha pek çok işlemle gerçekleştirilebilir.

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT

Alışveriş eskiden pek çok kişi için çok önemli bir olguydu: gündelik giriş ve çıkış, bir keşif şansı ya da günlük rutinin bir parçası. Ancak bu pandemi esnasında alışveriş yapmak artık anksiyete tetikleyici bir süreç haline geldi. Müşterileri rahatlatmak için şirketler, mağaza doluluğunu otomatik hale getirerek ve sosyal mesafeye uyumu izleyerek daha güvenli ve daha rahat ortamlar oluşturmaya çalışıyorlar. Sensormatic Solutions, salgının ötesinde gelişmiş inovasyon için temeli oluştururken, mağazaların güvenli biçimde çalışmalarına yardımcı olmak üzere mağaza içi kameralara ve sensörlere yapay zeka iyileştirmelerini getirmek için Intel ile birlikte çalışıyor.

İzleme Teknolojileri için Bir Rekor

1990'ların ortasından itibaren ShopperTrak, müşteri trafiği izleme ve dönüştürme oranı analizini uygulamaya geçirerek, mağazalara binlerce sensör yerleştirdi. Bu, müşterilerin yolculuğunun yanı sıra işletmelerin mağazalarını nasıl tasarladıklarına ve personel aldıklarına kalıcı değişiklikler ile ilgili yeni görüşlere yol açtı. Onlarca yıl sonra, Sensormatic Solutions, mağazaların COVID-19 sırasında yeni ve hızlı şekilde değişen çalışma kurallarını yönetmelerine nasıl yardımcı olunacağı sorununu değerlendirdi. Sosyal mesafe ve doluluk kurallarını izlemede personeli kullanmanın masrafı ve riskini göz önünde bulundurunca, bu süreçlerin otomatize edilebilmesinin zor zamanlarda hayat kurtarabileceğini, kaygıyı azaltabileceğini ve sınırları koruyabileceğini fark ettiler.

Yapay Zeka, Nasıl Daha Güvenli Bir Mağaza Deneyimi Sağlar

Sensormatic Solutions, daha karmaşık görevleri başarmak için mağazaların mevcut sensör ve kamera platformlarından yararlanmalarına yardımcı olmak için Intel'in yanında hızlı bir şekilde çalıştı. Karmaşık analiz kullanan mağazalar, yakın aile grupları arasında farkı ve yabancılar arasındaki yakın etkileşimleri fark ederek sosyal mesafeyi takip edebilirler.
Intel® ve Sensormatic Solutions 18 aydır bir video yapay zeka çözümü üzerinde çalıştı ve pandemi sürecinde devre alma sürecini hızlandırdılar. Mağazalarda yapay zeka modellerini toplayacak, analiz edecek ve çalıştıracak Intel®Görü Teknolojisi ve Intel® işlemcileri kullandılar. Bu da Sensormatic IQ platformuna gerçek zamanlı mağaza bilgileri, personel önerileri ve müşteri davranışlarına yönelik tahminler gerçekleştirme imkanı sundu.
Kurulum tamamlandıktan sonra bu teknoloji, çalışanlara mağaza maksimum kapasiteye eriştiğinde önemli bildirimler gönderebiliyor. Sensormatic IQ platformu, kalabalığı kontrol etmek için çalışanların kapılarda görevlendirilmesi gerektiğini belirtmek gibi amaçlar için doluluk trendlerine dayalı önerilerde bulunmak üzere özel personel verileri sağlayabilir.

Alışverişçiler Yeni Beklentileri Belirliyorlar

İnsan temasına karşı daha temkinli yaklaşılan bir dünyada, kolaylık ve güvenliğin akılda her zaman ilk önceliği aldığı durumda, "Yeni Normal" ortaya çıktı. Perakendeciler şeffaf mağaza güvenliği, temassız ödemeler, yanıt veren personel ve kolay alışveriş tamamlama gibi yeni gelişen teknolojileri benimsediler. İhtiyatlı müşteriler mağazaların düzen ve güvenliği sağlamak için ellerinden gelen her şeyi yapmalarını bekliyor. Tüketici anketleri, katılımcıların %68'inin yaşamın normale dönüşünün (dönülebilirse) uzun bir zaman alacağını söylediğini belirlemiştir.1 Bu, endişeli alışverişçileri rahatlatma görevinin uzun vadede mağazalara düştüğü anlamına gelir. Bu nedenle gerçek zamanlı doluluk ve sosyal mesafe çözümleri bir zorunluluktur.

Perakendeciler COVID-19'un getirdiği yeni gerçeklikle yüzleşirken, bize göre sektörün artık müşterinin güvenini geri kazanmaya başlaması gerekiyor ve bu da daha güvenli bir mağaza ortamı oluşturmaktan geçiyor."

Subramanian Kunchithapatham, Mühendislik Bölümü Başkan Yardımcısı, Sensormatic Solutions

Kriz Sürecinden Toparlanma Sürecine Geçiş

Bu teknoloji daha şimdiden meraklı perakendecilerin dikkatini çekti. Bunların arasında büyük mağazalar, ev eşyaları ve mobilyaları ve hatta telekomünikasyon sağlayıcıları da var. İlk odak temel mağazalarda olsa da, Sensormatic Solutions artık şu anda yeniden açılıp toparlanmayı umut eden daha geniş bir işletme kümesine yardımcı olmak için çalışıyor. Sensormatic Solutions'a spor kompleksleri, kumarhaneler, kütüphaneler ve okullara kadar herkesten talep gelmesi nedeniyle, kamu güvenliğini izlemeye olan talep perakende sektörünün ötesine geçiyor. Gördükleri geniş ilgiye rağmen Sensormatic Solutions şu anda sadık müşterilerinin bu zor zamanları nasıl geçireceklerine yardımcı olmaya odaklanıyor.

Sensormatic Solutions mühendislik bölümü başkan yardımcısı Subramanian Kunchithapatham "Perakendeciler COVID-19'un getirdiği yeni gerçeklikle yüzleşirken, bize göre endüstrinin artık müşterinin güvenini geri kazanmaya başlaması gerekiyor ve bu da daha güvenli bir mağaza ortamı oluşturmaktan geçiyor." diyor. "Intel® Movidius™ Görüş İşleme Ünitelerinden Intel® Core™ ve Intel® Xeon® işlemcilere ve Intel® Distribution of OpenVINO™ araç kiti geliştirme araçlarına kadar Intel® Vision Portföyü ile perakendecileri işletme için önemli kararlar almalarını ve müşterilerinin güvenliğe itimat etmelerini sağlamak için gerçek zamanlı bilgiler sunan doğru teknoloji ile donatacak çözümler üretmeyi başardık."

Mağaza İçi Yapay Zeka ile Ümit Veren Bir Gelecek

İnsanları saymak ve sosyal mesafeyi gözetlemek sadece bir başlangıç. Intel® tabanlı, yapay zekaya hazır bir akıllı merkezin her noktaya konuşlanması ile işletmeler zamanla müşteri etkileşimi, raf tazeleme, hızlı hizmet restoranları, mağaza dışındaki bekleme süresi ve daha fazlasında yardımcı olacak yeni uygulamalardan faydalanabilir. Perakende ortamı, değişip gelişmeye devam ediyor ve mağazalardaki yapay zeka sayesinde, alışveriş yapmanın daha güvenli ve daha akıllı bir yolunu bulacağız.
Alışveriş yapmak için daha güvenli ve akıllı yollar oluşturmak harikadır ve Sensomatic gibi ortaklarla, Intel'in işi yapması ne kadar muhteşem.
Sensormatic Solutions'ın COVID-19 perakende teknolojisi ile ilgili daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın. Ayrıca buraya tıklayarak Sensormatic Solutions'ın akıllı işletim platformu olan Sensormatic IQ hakkında da bilgi edinebilirsiniz.

Bildirimler ve Uyarılar

Intel üçüncü taraf verilerini kontrol etmez veya denetlemez. Almayı düşündüğünüz ürünün performansını değerlendirmek için diğer kaynaklara başvurmanız gerekir. Intel teknolojileri; etkinleştirilmiş donanım, yazılım ya da hizmet aktivasyonu gerektirebilir. Hiçbir ürün veya bileşen mutlak güvenlik sağlayamaz.

Maliyet ve sonuçlar farklılık gösterebilir. Intel, insan haklarına saygı gösterme ve insan haklarının kötüye kullanımından kaçın taahhüdünde bulunur. Intel'in Küresel İnsan Hakları İlkelerine bakın. Intel ürün ve yazılımlarının yalnızca, uluslararası olarak tanınmış insan haklarını ihlal etmeyecek veya bu hakların ihlaline katkı sağlamayacak uygulamalarda kullanılması amaçlanmıştır. © Intel Corporation. Intel, Intel logosu ve diğer Intel markaları, Intel Corporation veya bağlı kuruluşlarının ticari markalarıdır. Diğer adlar ve markalar başkalarının mülkiyetinde olabilir.

Ürün ve Performans Bilgileri

1

Kelton Global COVID-19 Consumer Pulse Survey, Haziran 2020.