Daha Akıllıca Çalışan Bir Dijital Ev Dışı Reklamcılık

Yeni nesil dijital tabelalar, analizler ve yapay zeka desteği ile, daha isabetli bir hedeflenmiş reklamcılık hizmeti sunar.

DOOH Reklamcılık ve Analizlerinin Birleşik Gücü:

  • Dijital tabelalar ve analitikler birlikte çalışarak kitlelere etki etme konusunda daha fazla veri sağlıyor ve reklamcılara doğru kitleye doğru mesajla ulaşabilme fırsatı tanıyor.

  • Intel® teknolojileri ev dışı dijital tabelalar için en güncel yapay zeka destekli özelliklere ve analizlere destek sağlıyor.

  • Donanım üzerinden etkinleştirilen güvenlik özellikleri Intel® teknolojilerine entegre olarak geliyor.

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT

Dijital ev dışı reklamcılık (DOOH), en hızlı büyüyen reklamcılık kollarından biridir. Yapay zeka ve analitik destekli en güncel dijital tabela çözümleri yeni özellikler sunarak markaların hedef kitlelerine doğru zamanda doğru mesajlarla bağlanmalarına olanak tanıyor. Bunun sonucu olarak hareket halindeki müşterilerin ilgisini çeken ve izlenim bırakan dikkat çekici mesajlar oluşturuluyor.

Dijital Ev Dışı (DOOH) Reklamcılık Nedir?

Ev dışı reklamcılık, diğer adıyla dış mekan reklamcılığı, tüketicinin evi dışında konumlandırılan reklamcılığa verilen isimdir. Bu bir kamu alanı, etkinlik merkezi, kampüs, büyük bir metro istasyonu, perakende mağazası, bir taksinin üstü, bir asansörün içi ve diğer ticari alanlar olabilir. Bazı yaygın örnekleri reklam panoları, posterler, araç kaplamaları ve otobüs durakları ile banklar gibi sokak objeleri olabilir.

Dijital ev dışı (DOOH) reklamcılık, ev dışı reklamcılığa, gücünü dijital tabela teknolojilerinden alan yeni bir soluk getirir. Geleneksel basılı medyaya kıyasla dijital ekranlar dinamiktir, doğru mesajı doğru kitlenin önünde doğru anda görüntüleyebilirler.

Dinamik DOOH reklamcılığı ile her ekran erişilebilir, tanımlanabilir ve niteliklendirilebilir olabilir. Bu sürece "3A" stratejisi adı verilir.

  • Erişilebilir olması, dijital bir reklamın programlamayla aktifleştirilmesine olanak tanır.
  • Tanımlanabilir olması, reklamın etki düzeyini ölçer.
  • Niteliklendirilebilir olması ise reklama dayalı reel işletme sonuçlarını ölçer.

Sonuç olarak DOOH endüstrisi, çevrimiçi ve mobil endüstriler gibi artık kitle demografikleri ile etkileşimine ve çevrimdışı-çevrimiçi niteliklendirilmesine dair daha fazla veri sağlayabilir. Bu da DOOH reklamcılığını son derece etkili hale getirir. Endüstri, "bir medyadan çoklu medyaya" yaklaşımından "bir medyadan belirli medyaya" yaklaşımına geçtikçe, akıllı DOOH reklamcılığı her reklamcının çok kanallı stratejisinin merkez ögesini oluşturmaya başlıyor.

Küresel DOOH pazarının 2025 yılına kadar yıllık 31,7 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor.1 Aynı zamanda DOOH trendleri ayrılmış ekran alanı sayısının 2018 yılındaki 38 milyon bağlı ekrandan 2021 yılına kadar dünya çapında 87 milyona yükselebileceğini de gösteriyor.1 Medya ağlarının ve reklamcılarının güncel dijital tabela teknolojileri ile bırakabilecekleri etki inanılmaz seviyelerde.

Ayrılmış ekran alanı sayısı 2018 yılındaki 38 milyon bağlı ekrandan 2021 yılına kadar dünya çapında 87 milyona yükselebilir.

DOOH Reklamcılığın Avantajları

Güncel dijital tabela teknolojileri DOOH reklamcılığı çok yönlü hale getiriyor. Medya ağları kalabalık bir aktarma istasyonunda reklam yayınları, bir alışveriş merkezinde uygun zamanlı ve alakalı indirimler veya yüksek trafik yoğunluğuna sahip bir kavşaktaki dijital bir reklam panosunda yüksek çözünürlüklü görüntüler yayınlayabilirler.

DOOH Reklamcılık Basılı Medya ve Diğer Reklamcılık Kollarına Kıyasla Birçok Avantaj Sunar:
Geniş kitlelere erişin
DOOH reklamcılık dış mekan ve kamu alanlarında müşterilerin dikkatini çekmeye ve kendi üzerinde tutmaya yardımcı olur. Müşterilerin zamanlarının %70'ini evlerinin dışında geçirdiği düşünülürse, 2 dış mekan reklamcılığı her reklamcının stratejisinin önemli bir parçası olmalıdır.
Hedeflerinize daha büyük etkiyle ulaşın
Reklamlar gün veya hafta boyunca değiştirilebildiği için dijital reklamlar doğru kitleleri hedeflemekte daha iyi bir iş çıkarabiliyorlar.
Sonuçları ölçün ve stratejinizi geliştirin
Analitik sistemleri ile birleştiği zaman dijital tabelalar, çevrimdışından çevrimdışına ve çevrimdışından çevrimiçine olarak gerçek zamanlı niteliklendirme verilerini ve etkilerini sunar. Bu da medya ağlarının ve müşterilerinin reklamcılık girişimlerinin etkisini artırmaya yardımcı olur.

Programlanabilir DOOH Reklamcılık

Dış mekan medya ağlarının reklamcılık alanlarının satılması söz konusu olduğunda DOOH, programlanabilir platform desteği ile başka bir önemli avantaj daha sağlar.

Basılı medyada reklamcılar ağ sahibi ile iletişim kurarak kampanya detaylarını doğrudan görüşmek durumunda kalıyorlar. Dijital tabelalarda ise içerik yazılım tarafından kontrol ediliyor ve böylece müşteri düşüncelerini yönetip onlara uyum sağlamak çok daha kolaylaşıyor. Bu sayede bir medya müşterisinin ağın envanterine erişebildiği ve istedikleri kitle demografiğine göre konum kiralayabildiği programlanabilir reklamcılık devreye giriyor. Sonuç olarak, reklamcılar tam da istedikleri kitleye erişebilmiş oluyorlar.

DOOH ile Pazarlama Analizleri

Yeni nesil dijital tabelalar yeni analitik özelliklerine sahip. Kaç kişinin tabelanın önünden geçtiğini, kaç kişinin ona baktığını ve bakarken ne kadar zaman harcadıklarını algılayabiliyor. Bazı durumlarda müşterinin mağazaya girip girmediğini bile anlayabiliyor. Bu, iki büyük fırsat doğuruyor.

Birincisi, ekranların üzerindeki sensörler markalar için pazar araştırmalarında bulunabilir. Bu araştırmalar sadece sabit noktalarda değil, yeni nesil taşımacılık çözümlerinin bir parçası olduklarında aynı zamanda hareket halinde de gerçekleştirilebilir. Anonimleştirilmiş verileri kullanan sensörler ve kameralar, trenddeki markalar ve renkler gibi geleneksel olarak anketler tarafından bilgi edinilen konular hakkında gerçek zamanlı fikirler verebilir.

İkincisi ise, medya ağları müşterilere hedef kitleleri hakkında daha iyi bilgiler sunabilir. Sadece kimlerin geçtiğini bilmekle kalmıyor, aynı zamanda farklı tipteki reklamlara kimlerin dikkatini verdiğine dair fikir sahibi olabiliyorlar.

DOOH Tabelaları için Intel® Teknolojileri

Her bir dijital ekran reklamcılık geliri elde etmek için bir fırsat yaratır. Dijital tabelalar için geliştirilen Intel® teknolojileri bu fırsatlardan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olur. İnteraktif kiosklardaki küçük ekranlardan dev dijital reklam panolarına kadar, Intel® tabanlı çözümler hesaplama performansı, yüksek kalitede grafikler ve bağlantı seçenekleri ile izleniminizi güçlendirmeniz için size destek olur. Bunların yanında da değerli düşünceleri ortaya çıkartacak analitik desteği sunar.

  • Intel® Core™ işlemciler cesur ve ilgi çekici görseller, yüksek çözünürlüklü videolar ve hassas dokunmatik ekranlar için gereken performansı sunar. Bu güçlü işlemciler aynı zamanda yeni yapay zeka destekli özellikleri ve analitikleri destekler.
  • Intel vPro® platformu iş sınıfı performans, karmaşık ve donanım tabanlı uzaktan yönetim özellikleri ve daha fazlasını sunar.
  • Intel® NUC mini bilgisayarları, küçük boyutuna büyük performans, grafik, bağlantı ve analitik özelliklerini sığdırarak dijital tabelaların neredeyse her yerde kullanılmasına olanak tanır.
  • Donanım üzerinden etkinleştirilen güvenlik özellikleri Intel® teknolojilerine entegre olarak geliyor.
  • OpenVINO™ araç kitinin Intel® Dağıtımı, Intel platformları yelpazesinde bilgisayarlı görüş entegrasyon sürecini kolaylaştırır. Dijital tabelalara görüş özellikleri ekleyen medya ağları ve reklamcılar, kampanyalarının erişilebilirliğini, tanımlanabilirliğini ve niteliklendirilebilirliğini ölçmekte kullanacakları yeni yollara sahip oluyorlar.

Hedef Kitlenizi Tanıyın

Dijital tabelalar kendi başlarına dinamik ve marka tabanlı deneyimler yaratsa da, medya ağları ve reklamcılar bu cihazlardan en yüksek verimi doğru analiz yoluyla elde edeceklerdir. Modern bir dış mekan medya stratejisi, tüketiciler dijital tabelanın yanından geçerken veya tabelayla etkileşime girerken elde edilen verilere dayanır. Bu verileri işleme alan medya ağları, müşterilerine ve reklamcılarına kitleleriyle daha anlamlı bir şekilde iletişime geçme yolunu açarak daha iyi hizmet verebilir.

Bildirimler ve Uyarılar

Intel® teknolojileri, etkinleştirilmiş donanım, yazılım ya da hizmet etkinleştirmesi gerektirebilir.

Hiçbir ürün veya bileşen mutlak güvenlik sağlayamaz.

Maliyet ve sonuçlar farklılık gösterebilir.

Intel üçüncü taraf verilerini kontrol etmez veya denetlemez. Almayı düşündüğünüz ürünün performansını değerlendirmek için diğer kaynaklara başvurmanız gerekir.

Ürün ve Performans Bilgileri

2“Out of Home Advertising,” Out of Home Advertising Association of America, ​​​​​​oaaa.org/AboutOOH/OutofHomeAdvertising.aspx​​​​​​.