Çok Kanalı Perakendecilik ile Daha Kusursuz Bir Yolculuk

Verileriniz için güçlü bir temel oluşturulduğunda her temas noktasında çok daha kolay şekilde uyumlu bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

Çok Kanallı Perakende Deneyimleri Dönüştürüyor:

  • Müşteriler, satın alma yolculuklarındaki tüm temas noktalarında hızlı ve sorunsuz bir deneyim ister.

  • Kanallar arasında tutarlılık, doğruluk ve kişiselleştirme sağlamak daha fazla müşteri sadakati getirir ve satışları artırır.

  • Intel® teknolojileri, iş ve müşteri değeri yaratmak için birden fazla kanaldan veri toplanmasını, paylaşılmasını ve analiz edilmesini sağlayarak çok kanallı perakendeciliği destekler.

BUILT IN - ARTICLE INTRO SECOND COMPONENT

Günümüzde başarılı bir çok kanallı perakende stratejisi, e-ticaret platformlarından mağaza içerisindeki dijital tabelalara, kiosklara ve satış noktası (POS) sistemlerine kadar her şeyi entegre olarak bir araya getirir. Intel® teknolojileri, perakendecilerin her kanaldan veri toplaması, depolaması, paylaşması ve analiz etmesi için gereken bir temel sağlar. Bunun sonucunda müşteri tercihlerine ve sadakatine yön veren işletme bilgilerini çok daha kolay elde edebilirsiniz.

Çok Kanallı Perakende Nedir?

Çok kanallı perakende, perakendecilerin birden fazla dijital ve fiziksel temas noktası üzerinden müşterileriyle etkileşim kurduğu bir stratejidir. Müşteriler bu kanallarda gezinirken uygulamalar ve veriler de onlarla birlikte hareket eder. Bu da baştan sona tutarlı bir marka deneyimi yaratır.

Harvard Business Review araştırmasına göre müşterilerin yaklaşık yüzde 73'ü alışveriş süreçlerinde birden fazla kanal kullanmaktadır.1 İnsanlar alışveriş yaparken geleneksel mağazalardan web sitelerine, sosyal medyaya ve mobil uygulamalara kadar her kanalı kullanır.

Müşteriler ister çevrimiçi, ister mobil cihaz üzerinden isterse de mağazadan alışveriş yapsın, entegre bir çoklu kanal stratejisi sayesinde perakendeciler, müşterinin alışveriş sürecindeki tüm noktalarda son derece kullanışlı ve kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunabilir. Çok kanallı stratejinin ardındaki temel fikir, en uygun anda harika ve sorunsuz bir müşteri deneyimi sağlamaktır. Müşteriler böyle bir alışveriş deneyimi için yüzde 18'e kadar daha fazla ücret ödeyebilir.2

Müşteriler için tüm kanallarda daha iyi bir deneyim oluşturmak müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırır. Ayrıca perakendeciler, müşterilerin alışveriş sürecini analiz ederek pazarlama, satış, müşteri sadakati programı ve envanter stratejilerini geliştirebilir.

Çok Kanallı Perakendenin Avantajları

Birleşik bir çok kanallı perakende stratejisi, her temas noktasında tutarlı bir marka deneyimi ve doğru bilgi sağlar. Deneyimler mümkün olan her noktada müşterinin diğer kanallardaki faaliyetleriyle entegre edilir. Örneğin güzellik mağazasındaki bir müşteri, daha önce satın aldığı ürünleri görüntülemek ve not almak amacıyla mağazadaki ürünleri taramak için interaktif kiosk üzerinden kendi mağaza hesabına giriş yapabilir.

Doğru uygulanan çok kanallı bir strateji, müşteri memnuniyetini düşüren karmaşık deneyimleri ortadan kaldıracaktır. Örneğin, telefonundan popüler bir ürünün stok durumunu kontrol eden ve en yakındaki mağazada olduğunu gören bir müşteri, mağazaya gittiğinde ürünün stokta bulunacağından emin olabilir.

Merkezinde Müşteri Olan Çok Kanallı Stratejiler, Perakendecilere Büyük Avantajlar Sağlar.
Müşteriler daha çok harcar.
Dünya genelinde, birden fazla kanal üzerinden alışveriş yapan müşteriler, tek kanaldan alışveriş yapanlara göre yüzde 30'a kadar daha çok harcar.3
Müşteri sadakati daha yüksektir.
Forbes Insights tarafından yapılan yakın tarihli bir ankette müşterilerin yüzde 65'i markayla kurdukları etkileşim boyunca "tutarlı şekilde olumlu" deneyimler yaşadıklarında o markanın uzun süreli müşterisi olacaklarını belirtmişlerdir.4
Marka odağı güçlenir.
Birden fazla dijital temas noktası, daha güçlü bir marka deneyimi ve daha verimli bir müşteri hizmeti sağlar. Müşteriler, tutarlı bir marka deneyimi çerçevesinde doğru zamanda doğru mesajı alır.

Müşteriler, kolaylık ve kapsamlı etkileşim ister. İyi bir çok kanallı deneyim her ikisini de bir araya getirir.

Gerçek Çok Kanallı Strateji Uç Bilişimden Buluta Uzanır

Müşterilerin alışveriş için kullandığı veriler ve uygulamalar sonsuz mağaza kioskları ve satış noktası (POS) sistemlerinden çevrimiçi e-ticaret platformlarına uzanır. Başarılı bir çok kanallı yaklaşım, uç ve bulut bilişimin tüm platformları, süreçleri ve veri kaynaklarını birleştirecek şekilde bir arada çalışmasını gerektirir. Örneğin bir ürün mağazadan satın alındığında perakendecinin envanter sistemi tüm platformlarda anında güncellenmelidir; böylece müşteriler stok durumunu doğru şekilde görebilir.

Perakende alanında yaygın olarak kullanılan çok kanallı alışveriş deneyimlerine bazı örnekler:

  • Müşteri bir ürünü çevrimiçi olarak ya da mobil cihaz üzerinden satın alabilir ve mağazadan kolayca teslim alabilir.
  • Çevrimiçi alışveriş sepetine eklenen bir ürün, müşterinin mobil uygulamasında ve POS ya da satış destek sistemleri gibi mağaza içi platformlarda görünür.
  • Müşteri, mağaza içerisinde bir ürünü bulmak için mobil uygulama veya self servis kiosk kullanabilir. Ürün bir mağazada yoksa müşteri kolayca başka bir mağazadan bulup oradan sipariş edebilir.
  • Bir ürün iade edilirken POS sistemi, müşterinin üyelik bilgilerini veya kredi kartını kullanan herhangi bir kanal üzerinden satın alım belgesini kabul eder.

Intel® Teknolojileri Çok Kanallı Perakendeyi Mümkün Kılar

Bugün perakendeciler, çok kanallı perakende için geliştirilmiş çok çeşitli yazılım çözümleri arasından tercih yapabilir. Ancak bu çözümlerin dağıtılabilmesi için önce perakendecilerin dijital ve fiziksel temas noktalarında veri toplama ve yönetme sistemi olmalıdır. Intel, uç bilişimden bulut bilişime uzanan bilgi işlem, depolama ve ağ teknolojileri ile bu temeli sağlar. Bugün perakendeciliği işleten çevrimiçi platformların, POS sistemlerinin, dijital levhaların, ağların, veri merkezlerinin ve sensörlerin pek çoğu bizim teknolojilerimizle çalışmaktadır.

Intel® Teknolojileri Her Kanalda Veri Merkezi Perakendecilik Sağlıyor
 
Ölçeklenebilir Intel® Xeon® işlemciler
Veri merkezindeki Ölçeklenebilir Intel® Xeon® işlemciler, çevrimiçi ve mobil kanallar için gerekli bilgi işlem temelini sağlar. Ayrıca envanter ve tedarik zinciri yazılımı, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımı, e-ticaret platformları, satış destek ve müşteri tercihlerine özel uygulamalar gibi bulut tabanlı uygulamaları destekler. Mağazada, Intel® Xeon® işlemcili sahip uç sunucuları; bağlı istemcileri, mağaza içi analizleri ve daha fazlasını destekler.
 
Intel® Core™ ve Intel Atom® işlemciler
Bu işlemciler; perakende kioskları, POS sistemleri ve dijital tabela için gerekli performansı ve yanıt hızını sağlar. Müşteriler hızlıca envantere bakabilir, hediye listesi bulabilir veya hesaplarını bağlayabilir. Zengin grafikler ve yüksek çözünürlüklü videolar marka deneyimlerini sunmanıza yardımcı olur.
 
Intel vPro® platformu
Intel vPro® platformundaki bilgisayar tabanlı cihazlar işletme sınıfı performans ve uzaktan yönetim özellikleri sunar. Bu da BT ekibinizin maksimum çalışma süresini koruyabileceği ve mağazada bulunmadan perakende levhalarını, POS sistemlerini ve kioskları yönetebileceği anlamına gelir.
 
Intel® RFID Sensor Platform (Intel® RSP)
Intel® RSP; mağazada birden fazla RFID okuyucu dağıtmanıza ve neyin nerede olduğunu bilmek için ham sensör bilgilerini değerli envanter verilerine dönüştürmenize yardımcı olur.
 
Intel® Movidius™ VPU'lar ve Intel® Distribution of OpenVINO™ araç kiti
Intel, bilgisayar görüşü uygulamaları için hem donanım hem de etkinleştirme yazılımı sağlar. Intel® Movidius™ VPU'lar, uç bilişimde bilgisayar görüşü için düşük güç tüketimli hızlandırma sunar. Intel® Distribution of OpenVINO™ araç kiti, kasiyersiz ödeme ve envanter otomasyonu gibi senaryolar için Intel platformlarında görüş uygulamaları geliştirilmesini kolaylaştırır.5
 

Çok Kanallı Perakende Teknolojisinin Geleceği

Kanallar arasında müşteri etkileşimini ve deneyimlerini optimize etmek devam eden bir iştir. Tüm perakende şirketinde sorunsuz etkileşimler sağlayan teknolojiler kullanarak perakendeciler müşterilerinin hızla değişen beklentilerini karşılayabilir ve kaynaklarını en önemli yerlere yönlendirebilir.

Perakendeciler için Daha Fazla Kaynak

Perakendecilerin daha kişiselleştirilmiş ve etkileşime açık müşteri deneyimleri sunmalarına yardımcı olacak trendler, kullanım durumları ve teknolojiler hakkında daha fazla bilgi alın.

Perakende için Intel® Teknolojileri

Intel'in devasa hacimli verileri harekete geçirilebilir fikirlere dönüştürmekte perakendecilere nasıl yardımcı olabileceğini keşfedin.

Perakendeyi keşfedin

Perakende Analizleri

Temelinde Intel® teknolojileri bulunan perakende analizleri kişiselleştirilmiş deneyimleri, envanter yönetimini ve çok daha fazlasını mümkün kılar.

Okumaya devam edin

Kiosk Teknolojileri ve Çözümleri

Intel® teknolojilerine sahip kioskların nasıl deneyimleri dönüştürdüğünü ve rahatlığı artırdığını görün.

Kiosk teknolojilerini keşfedin

POS Çözümleri

Intel® teknolojilerine sahip POS sistemlerinin işletmenizde ve müşteri deneyimlerinizde nasıl devrim yaratabileceğini keşfedin.

Daha fazla bilgi edinin

Dijital Ekran

Hiç olmadığı kadar çok sayıda farklı dijital tabela sistemi bulunmaktadır. İşletmenize uygun olanı bulun.

Okumaya devam edin

Bildirimler ve Uyarılar

Intel® teknolojileri etkinleştirilmiş donanım, yazılım veya hizmet aktivasyonu gerektirebilir.

Hiçbir ürün veya bileşen mutlak güvenlik sağlayamaz.

Maliyet ve sonuçlar farklılık gösterebilir.

Intel üçüncü taraf verilerini kontrol etmez veya denetlemez. Almayı düşündüğünüz ürünün performansını değerlendirmek için diğer kaynaklara başvurmanız gerekir.

Ürün ve Performans Bilgileri

1“46.000 Müşteriden Yapılan Bir Araştırma, Çok Kanallı Perakendeciliğin İşe Yaradığını Gösteriyor, ”Harvard Business Review, 2017, hbr.org/2017/01/a-study-of-46000-shoppers-shows-that-omnichannel-retailing-works.
3“Çok kanallı alışveriş yapanlar daha fazla harcama yapıyor ve sık sık iki kez alışveriş yapıyor, diyor çalışma, ”Information Age, 2019, information-age.com/omnichannel-shoppers-123481891/.
4“CX'in Değerini Kanıtlamak, ”Forbes Insights, 2020, forbes.com/forbes-insights/our-work/proving_the_value_of_cx/.
5Intel yazılım ürünlerindeki performans ve optimizasyon seçenekleri hakkında daha fazla bilgi için http://software.intel.com/en-us/articles/optimization-notice adresini ziyaret edin.