Intel® Rapid Depolama Teknolojisi (Intel® RST) 16,0. x, 16,5. x, 16,7. x ile Intel® Optane™ bellek altyapılı sistemlerle sorun

Belgeler

Ürün Bilgi ve Belgeleri

000031699

12.11.2020

Intel, v. 16,0. x, 16,5. x veya 16,7. x Intel® Rapid Depolama Teknolojisi (Intel® RST) sürücüsü ile Intel® Optane™ belleği etkinleştirilmiş sistemlerle bir sürücü sorunu belirlemiştir. Bu, son kullanıcı verilerinin kaybedilmesine ya da sistemin çalışamaz duruma gelmesine neden olabilir.

Risk aşağıdaki durumlarda ortaya çıkar:

  • Intel® Optane™ sürüm 16,0. x üzerinde beklenmeyen belirli kapatma senaryoları
  • 16,0. x sürümünden daha yüksek sürüme (16,5. x, 16,7. x) yapılan bir güncelleştirmenin Intel® Optane™ bellek ile sistem hızlandırmayı devre dışı bırakmak ve yeniden etkinleştirmek için önerilen adımlar olmadan gerçekleştirildiği durumlar

 

Bu riski ortadan kaldırmak için, Intel, Intel® RST 16. x ' e kadar en yeni sürüm olan bir güncelleştirmenin mümkün olduğunca çabuk 16.8. x güncelleştirmesini tavsiye eder.

  1. Sisteminizde etkilenen Intel® RST sürücü sürümlerinden birinin çalışıp çalışmadığını belirleyin ve bu nedenle risk altında olabilir.
  2. Sisteminiz etkilenirse, en yeni 16. x sürücüsünü mümkün olduğunca çabuk güncelleyin.

Nasıl günceldir?

  • Güncelleştirilmiş bir sürücünün mevcut olup olmadığını saptamak için doğrudan sistem üreticinizle iletişime geçin. Bazı özel sistem üreticileri, Intel® RST sürüm 16.7.8 veya daha yüksek sürümlerdeki bu sorunla ilgili olarak değinmiştir.
    • Intel, sistem üretici iş ortaklarına sürücü güncellemeleri ve rehberlik sağlamıştır ve bu ve diğer ekosistem iş ortaklarıyla birlikte çalışarak mevcut otomatik dağıtım yöntemleri üzerinden son kullanıcılara mümkün olan en kısa sürede uygunluk önceliği atamak için kullanılır.
    • Intel, son kullanıcıların, özelleştirilmemiş sürücülerin yüklenmesinin olası etkisini ortadan kaldırmak için kendi sistem üreticilerinin veya Windows Update üzerinden sağladığı sürücü güncellemelerini kullanmalarını tavsiye eder. Sistem üreticileri, Intel 'in genel sürücülerini düzenli olarak belirli sistem tasarımlarının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde özelleştirmez. Bu gibi durumlarda, Intel 'in genel sürücü güncellemesinin kullanılması tavsiye edilir.

Sistem üreticinizin güncelleştirilmiş bir sürücüsü yoksa ve belirli sürücü paketlerini veya otomatik bir Windows güncelleştirmesini (sistem yapılandırma özelleştirmesi içerebilir) beklemek istemiyorsanız, ıntel® sürücüsü &Amp; destek asistanı aracı üzerinden genel RST sürücüsüne güncelleme yapabilirsiniz.

 

Sorular ve yanıtlar

Ayrıntılar için veya soruyu tıklatın:

Hangi sistem üreticileri etkilenir? Bu durum, üreticiye bakılmaksızın şu koşullara uyan sistemleri etkiler:
  • Intel® Optane™ bellek ile beraber Intel® RST 16,0. x sürücüsü yüklenmiştir.
  • Bu cihazlar, RST 16,0. x 'den daha yüksek bir sürüme yükseltildikleri için önerilen işlemi takip eder (örneğin Intel® Optane™ bellek ile sistem hızlandırmayı devre dışı bırakın ve yeniden etkinleştirin).
Risk belirli senaryolarda ortaya çıkar. Daha fazla ayrıntı için doğrudan sistem üreticileriyle kontrol edin.
Hangi tür sistemler etkilenir? Intel Rapid Depolama teknolojisi sürücüsü, dizüstü bilgisayar ve Xeon® E/E3 iş istasyonları, gerekli devre dışı bırakma/yeniden etkinleştirme adımlarının etkileneceği için, gereken ve 16,0. x sürümlerinden daha yüksek bir sürüme yükseltilmiştir. Intel® Optane™ Sunucular etkilenmez.

Belirli ürünler hakkında daha fazla ayrıntı için sistem üreticinize danışmalısınız.

Bu Intel® Optane™ donanımla ilgili bir sorun mu? No. Bu yazılım sürücüsü sorunudur.
Hangi sorunu tetikliyor? Potansiyel risk aşağıdaki durumlarda ortaya çıkar:
  • Etkilenen sistemlerdeki beklenmeyen güç hataları veya sistem sıfırlaması (askıda kalma bir sistemde güç düğmesi geçersiz kılma, kilitlenme dökümü olmayan sistem kilitlenmesi veya AC güç) kesintisi gibi beklenmeyen belirli kapatma senaryoları.
  • Bir 16,0. x güncellemesinin daha yüksek bir sürüme sahip olması, sistem hızlandırmayı devre dışı bırakmak ve Intel® Optane™ bellek ile yeniden etkinleştirmek için önerilen adımlar yapılmadan gerçekleştirilmiştir.
Tüketiciler, bu sorunların sistemine zarar vermiş olduğunu (sistem çökmeleri veya önlenmemesi gibi) veya kişisel verileri kaybetmesine neden olduğunu düşünürlerse ne yapmaları gerektiğini? Tüketiciler, çoğu müşteri destek sorunu için kendi sistem üreticinizle iletişime geçin. Veri kaybı ya da diğer sistem sorunları bu sorunla ilgili olmayabilir. Bul adım adım rehberlik sistem bütünlüğünü doğrulamak isteyebileceğiniz ileri düzey teknik son kullanıcılar için.
Sistem üreticim tarafından sunulan sürücüyü kullanmaya veya beklemeye ne kadar faydalanır? Sistem üreticileri, Intel 'in genel sürücülerini düzenli olarak belirli sistem tasarımlarının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde özelleştirmez. Bu gibi durumlarda, Intel 'in genel sürücü güncellemesinin kullanılması tavsiye edilir.
Bu sorunla ilgili bir güvenlik açığı var mı? Bu işlevsel bir sorundur. Ancak, Intel, son kullanıcıların iyi güvenlik uygulamalarını takip etmenizi ve sistemin en yeni sürücüleri çalıştırdığından emin olmanızı tavsiye eder.